Dersin Adı | Nümerik Analiz I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATH 403 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin sayısal analizin temel problemlerini incelemesini, hata analizi yapmasını, hatayı tahmin etmesini ve bilgisayar kullanarak sayısal yöntemleri uygulamasını hedefler. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, lineer olmayan denklemler nümerik olarak çözelecektir. Birçok interpolasyon metodu gösterilecektir. En küçük kareler problemleri çözülecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Bilgiler | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 0 |
2 | Denklemlerin çözümü: Yarılama metodu, Sabit nokta iterasyonu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 1 |
3 | Hata analizi, Newton yöntemi | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 1 |
4 | Türev kullanmadan kök bulma | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 1 |
5 | İnterpolasyon, Lagrange interpolasyonu, | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 3 |
6 | Newton bölünmüş farklar metodu, polinom dereceleri | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 3 |
7 | İnterpolasyon hatası | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 3 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Chebyshev interpolasyonu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 3 |
10 | Kübik bağ interpolasyonu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 3 |
11 | Küçük kareler yöntemi ve normal denklemleri | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 4 |
12 | Çeşitli modellemeler | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 4 |
13 | QR çarpanlara ayırma metodu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 4 |
14 | Lineer olmayan problemler için küçük kareler metodu | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) Bölüm 4 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Timothy Sauer, Numerical Analysis, 2nd edition, (Pearson, 2012) ISBN-13: 978-0-321-78367-7
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | X | ||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | |||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | X | ||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest